מיתוג עסקי, פרסום ושיווק

מיתוג הוא תהליך שבו יוצרים ערך ספציפי למוצר או לסדרת מוצרים השייכים לאותה קבוצה. ערך זה מתבסס על תדמית, ערכים, רגשות ומחשבות שמקושרים למוצר זה. מותר יכול להתקשר לחברה, למוצר, לקבוצת מוצרים או לאדם פרטי. המטרה היא להעניק למותג מאפיינים כמו יוקרה, איכות, הנאה. לעתים ערכים של מותג נשארים לאורך עשרות שנים כמו קוקה קולה וג'ינס. מותג יכול גם להתיחס לחברה, למפלגה ועוד. המלה מותג מקורה בצירף המלים מוצר + תג. בעבר פירוש המלה מיתוג היתה קשורה למתג החשמל. ואולי גם אנו נרים את המתג להכיר את הנושא של מיתוג.

מיתוג עסקי

חברות המספקות ללקוחותיהן שירותי מיתוג כדי לייצר בסופו של דבר מיתוג עסקי, קושרות אותו כמובן גם למסע של פרסום ושיווק, כדי להחדיר את תודעת המותג החדש לציבור. המטרה היא ליצור מותג עסקי פשוט, ברור, שמעביר מסר איכותי ספציפי וייחודי. בעולמנו המורכב והמהיר חשוב שהמסר יהיה פשוט, ברור וקליט. כדי להגיע לפתרון פשוט נדרש לפעמים תהליך מורכב של מחקר, לימוד ובדיקה הן של תכני המוצר והן של צרכי ציבור הצרכנים.

 

חברת מיתוג פרסום ושיווק

יש אפשרות לפרק את כל התהליכים של יצירת מיתוג עסקי לשלבים השונים המרכיבים את המסע, ויש אפשרות לעשות את כולם תחת קורת גג אחת באמצעות חברה המתמחה בתחום זה של מיתוג עסקי לצד פרסום ושיווק. חברה כזו יכולה לרתום את כל הקונספט יחד ולהניע מסע פרסום ושיווק כולל. תהליך זה כולל את הההחלטה על המסר של מיתוג המוצר הספציפי, החלטה על עיצוב הסמל, צבעיו ואז החלטה על תהליך ההטמעה שלו בציבור. חברה המתמחה בתחום תבנה תהליך אסטרטגי כולל להטמעת המותג, כולל מחקרי שוק והגדרת מטרות שיווקיות, וילוו את התהליך לכל אורכו.

 

מיתוג מחדש

לעתים מותג קיים זקוק לרענון, לחשיפה שלו למדיה, לחידוד המסר שלו או להעניק לו מסר חדש. כך ניתן למתג מחדש מוצרים ותיקים כמו שוקולד, ממרחי שוקולד, מוצרי חלב, ולשווק אותם לציבור הצרכנים בלבוש חדש באמצעות מסע פרסום אינטנסיבי. כמו כן ישנם מותגים בעלי ערך בינלאומי שמוכרים בכל העולם ללא גבולות. חברת נדל"ן בעלת ערך מותגי לאיכות תוכל להציע מבני תעשיה להשכרה בקלות רבה יותר מחברה בלתי מוכרת.

 
פרסום ומדיה
  • שירלי מתפשטת, אבל בשביל מה?
    למה תמונות העירום של שירלי מ"היפה והחנון" מעוררות בנו בעיקר אי נוחות, איך החליפו את מושיק עפיה בראפר ערבי ב"חי בלה לה לנד" וגם קריאה חתרנית בשירה החדש של אביבית בר זוהר. איי ליסט, נופלת בשטחים פתוחים

  • אביבית הכי מטוקבקת, שפרה קורנפלד למעריב
    טור חדש לשפרה קורנפלד ב"סופשבוע", גם ליאור דיין נשאר בינתיים במעריב. גל אוחובסקי החליט לא ללכת ל"מחוברים", אבל עינת שרוף הולכת ל"בואו לאכול איתי". אביבית בר זוהר בראש הטוקבקים ויורם קניוק עושה את זה בחו"ל. אזור התעשייה